Перейти до вмісту

Перспективи ринку праці. Ринок працівника і штучний інтелект.

Все що створюється на цій планеті, створюється людьми, за допомогою людей і для людей. І де б не заходила мова про проєкти чи інвестиції, про економіку чи соціальну сферу, рано чи пізно мова зайде про людський капітал. Про тих, з чиєю допомогою планується створення продуктів чи надання послуг для задоволення потреб тих, хто планує щось створювати і тих, хто потребує цих товарів і послуг, – Роман Матис, Х Міжнародний Економічний Форум.

Роман Матис, з представниками галузі роботи з людськими ресурсами (Guala Closures DGS Poland, Worker Service, Profit Group, Ekspert) заміряли ситуацію на ринку праці з метою виявлення суттєвих відхилень чи змін.

Попри різні точки зору, які видозмінювалися залежно від галузі, все ж у підсумку можна б було вивести дві ключові тези.

Якщо узагальнити ситуацію на ринку праці та не вдаватися в деталі, що існують в кожній галузі й додають своєрідної специфіки, то назагал ситуація виглядає так, що ринок працівника, а не працедавця є панівною реальністю. І хоч це додає роботи компаніям, та їхнім підрозділами по роботі з людським капіталом, в цілому ситуація виглядає позитивно в сенсі щораз більшої людиноцентричності бізнесу. Теза «незамінних людей не буває», якою так любили зловживати керівники «старої школи» менеджменту на постсовковому просторі втрачає свою актуальність. Добре освічений та кваліфікований працівник, це вимога вчорашнього дня, сьогодні цей працівник повинен ще й любити свою роботу і компанію. Цінність бренду роботодавця є важливою, як ніколи доти. І ця тенденція перекочовує з політик корпорацій до малого і навіть мікробізнесу.

Не могли не зачепити тему штучного інтелекту, та його впливу на ринок праці. Знову ж таки і тут галузева специфіка вносить свої корективи до обговорюваної теми, бо на кожну окрему галузь розвиток штучного інтелекту буде впливати по різному. Але про це детальніше буде в іншому матеріалі. А дискусію, що відбулася Роман Матис узагальнив меседжем, з яким погодилися всі учасники дискусії. Меседж полягав в тому, що незалежно від галузевих особливостей, загальний сукупний ефект розвитку штучного інтелекту буде сприяти зростанню на ринку праці попиту на представників професій з добре розвиненими м’якими навичками.

Бо коли світ наповнюється різноманітними технологіями, вміння людини відчувати, проявляти емпатію, керуватися інтуїцією набуває ще більшої вартості, це те, на що ці технології не здатні. Принаймні поки що.

(PL)

Wszystko, co jest tworzone na tej planecie, jest tworzone przez ludzi, przy pomocy ludzi i dla ludzi. I niezależnie od tego, czy mówimy o projektach, inwestycjach, ekonomii czy sferze społecznej, prędzej czy później zawsze pojawia się temat kapitału ludzkiego. Mówimy o tych, którzy pomagają tworzyć produkty i świadczyć usługi, aby zaspokoić potrzeby tych, którzy planują coś stworzyć, oraz tych, którzy potrzebują tych towarów i usług – Roman Matys, X Międzynarodowe Forum Ekonomiczne.

Roman Matys, wraz z przedstawicielami branży zarządzania zasobami ludzkimi (Guala Closures DGS Poland, Worker Service, Profit Group, Ekspert), analizowali sytuację na rynku pracy w celu wykrycia istotnych odchyleń lub zmian.

Pomimo różnych punktów widzenia, które różniły się w zależności od branży, można by jednak wyciągnąć dwa kluczowe wnioski. Jeśli spojrzymy na sytuację na rynku pracy ogólnie i nie zagłębiamy się w szczegóły, które istnieją w każdej branży i dodają swoje specyfiki, to sytuacja wygląda tak, że rynek pracownika, a nie pracodawcy, jest dominującą rzeczywistością. Choć to sprawia dodatkową pracę dla firm i ich działów ds. kapitału ludzkiego, ogólnie sytuacja wygląda pozytywnie pod względem coraz większego skupienia na człowieku w biznesie. Teza “nie ma niezastąpionych ludzi”, która była tak często nadużywana przez kierowników “starej szkoły” zarządzania na przestrzeni postkomunistycznej, traci na swojej aktualności. Dobrze wykształcony i wykwalifikowany pracownik to wymaganie wczorajszego dnia, dzisiaj ten pracownik powinien także kochać swoją pracę i firmę. Wartość pracodawcy jako marki jest ważna jak nigdy dotąd. I ta tendencja przenika z polityk korporacyjnych do małych i nawet mikro biznesów.

Nie mogliśmy również ominąć tematu sztucznej inteligencji i jej wpływu na rynek pracy. Ponownie, tutaj specyfika branży wpływa na dyskusję, ponieważ rozwój sztucznej inteligencji będzie miał różny wpływ na każdą oddzielną branżę. Ale o tym będzie więcej w innym materiale. Roman Matys podsumował dyskusję jednym przesłaniem, z którym zgodzili się wszyscy uczestnicy dyskusji. Przesłanie to mówiło, że niezależnie od specyfiki branżowej, ogólny efekt rozwoju sztucznej inteligencji przyczyni się do wzrostu popytu na rynku pracy na przedstawicieli zawodów o dobrze rozwiniętych umiejętnościach miękkich.

Ponieważ wraz z napływem różnorodnych technologii, umiejętność człowieka do odczuwania, okazywania empatii i kierowania się intuicją zyskuje coraz większą wartość, jest to coś, czego te technologie nie są w stanie zastąpić. Przynajmniej na razie.

(EN)

“All that is created on this planet is created by people, with the help of people, and for people. No matter the discussion of projects, investments, economics, or the social sphere, sooner or later the topic of human capital arises. It involves those individuals who contribute to the creation of products or the provision of services to satisfy the needs of those who plan to create something and those who require these goods and services.” – Roman Matys, X International Economic Forum.

Roman Matys, along with representatives from the human resources industry (Guala Closures DGS Poland, Worker Service, Profit Group, Ekspert), assessed the labor market situation to identify significant deviations or changes.

Despite differing perspectives that varied depending on the industry, two key theses can be summarized.

In generalizing the labor market situation without delving into the details specific to each industry, it appears that the market belongs to the worker rather than the employer. While this adds work for companies and their human capital departments, the overall situation is positive in terms of an increasing focus on human-centric business. The notion that “no one is irreplaceable,” which was often abused by “old-school” managers in the post-Soviet space, is losing its relevance. A well-educated and qualified worker is a requirement of the past; today, this worker should also love their job and the company. The value of an employer brand is more important than ever before, and this trend extends from corporate policies to small and even microbusinesses.

The topic of artificial intelligence and its impact on the labor market couldn’t go untouched. Again, industry-specific characteristics influence the discussion because the development of artificial intelligence will affect each industry differently. However, a more detailed discussion on this topic will be covered in another material. Roman Matys summarized the discussion with a message that all participants agreed upon. The message was that regardless of industry specifics, the overall cumulative effect of artificial intelligence development will contribute to an increased demand for professionals with well-developed soft skills in the labor market.

When the world becomes filled with various technologies, the ability of a human to feel, show empathy, and be guided by intuition becomes even more valuable — something these technologies are not capable of, at least for now.


Поділитись:

Поділитися на facebook
Поділитися на twitter
Поділитися на linkedin